امروزه به بسته بندی اهمیت بیشتری نسبت به گذشته داده میشود، چراکه بسته بندی مناسب محصول و اهمیت به زیبایی آن،در جذب مشتری و میزان فروش آن محصول تاثیر زیادی دارد. وقتی برای خرید به فروشگاه های مختلف مراجعه میکنید، با محصولات و کالاهای مختلفی روبهرو میشوید. کالاهایی که دارای بسته بندی های شکیل و جذاب هستند و شما را جذب خود میکنند.
به عنوان مثال وقتی به سراغ قفسه مواد شوینده میروید شاهد تنوع بسیار بالایی از مواد شوینده هستید که هر کدام دارای بسته بندیهای مختلفی هستند اما چشم های شما فقط آن چیزی را میبیند که بسته بندی شکیل ترو زیباتر داشته باشد، حتی اگر از لحاظ کیفی تفاوت چندانی با بقیه نداشته باشد.
بله این واقعیت دارد. در واقع این بسته بندی است که به کالا ارزش میدهد و آن را از سایر محصولات مشترک و با کیفیت یکسان متمایز میکند. اگر میخواهید کالاهای شما در میان انبوه کالاها متفاوت و متمایز ظاهر شود ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید تا با بیان چند نکته مهم و اساسی شما را در این مورد راهنمایی کنیم.
بسته بندی گوجه را از اینجا ببینید.
نکات مهم بسته بندی در فروش محصول
در انتخاب رنگ بسته بندی دقت زیادی داشته باشید
انتخاب درست رنگ و استفاده مناسب از ترکیب رنگ ها باعث میشود نقش بسته بندی در فروش محصول پررنگتر باشد.
رنگ ها نمایانگر محصول درون بسته هستند. به عنوان مثال رنگی که در بسته بندی اقلام دارویی بهکار برده میشود با رنگی که در بسته بندی مواد غذایی استفاده میشود کاملا متفاوت است. دربسته بندی مواد غذایی باید از رنگهایی استفاده شود که اشتهاآور باشند. مثلا رنگ هایی مانند زرد، نارنجی و قرمز جز رنگهای اشتهاآور هستند و اگر در بسته بندی مواد غذایی بهکار برده شوند آن محصول فروش ویژهای خواهد داشت.
استفاده از خلاقیت و ایجاد تفاوت
هر محصول با برندهای مختلف در بازار موجود است. اگر میخواهید محصول شما نسبت به سایر محصولات مشترک در بازار،بیشتر دیده شود و فروش بیشتری داشته باشد باید بسته بندی آن محصول را از دیگر کالاها متمایز کنید و از اهمیت بسته بندی غافل نشوید. سعی کنید محصولاتتان را با استفاده از بسته بندیهای خاص و متفاوت و متمایز از دیگر کالاهای موجود وارد بازار کنید و توجهات خریداران را به خود جلب کنید.
بسته بندی گوجه صادراتی را اینجا ببینید.
استفاده از تصاویر در بسته بندی
استفاده از تصاویر در بسته بندی تاثیر زیادی برمیزان فروش آن محصول خواهد داشت. حفظ تناسب بین تصاویر و رنگ جعبه، حفظ تناسب بین محصول و تصاویر بهکار برده شده روی جعبه و استفاده از تصاویر با کیفیت چاپ بالا روی جعبه، از مواردی هستند که در بسته بندی باید در نظر گرفته شوند.
صداقت را فراموش نکنید
بعضی از افراد هستند که در بسته بندی محصولاتشان، با هدف فروش بیشتر، محصول خود را فراتر از آن چیزی که درون بسته هست به نمایش میگذارند. اینکار نه تنها به فروش بیشتر کمک نمیکند، بلکه باعث کاهش حجم فروش و خراب شدن تصویر ذهنی مشتریان از برند شما میشود.
برای سفارش و خرید کارتن روی این لینک کلیک کنید.
همراهان عزیز در این مقاله به چند مورد از نکاتی که باید در بسته بندی رعایت شود، اشاره شد. مطالب مربوط به بسته بندی خیلی فراتر از مطالب ذکر شده در این مقاله است. برای کسب اطلاعات بیشتر دراین زمینه سایر مقالات پوشش کارتن را مطالعه نمایید.