اگر میخواهید از قیمت بروز تولید کارتن مورد نظر خود توسط پوشش کارتن مطلع شوید از اینجا اقدام کنید.

توجه کنید حتما شماره همراه خود را قرار دهید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند

لوگو پوشش کارتن اسپادانا

نقش بسته بندی در بازاریابی و فروش محصول

نقش بسته بندی در بازاریابی و فروش محصول

یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در بازاریابی و فروش کارتن تبلیغات است و اخیرا بسته بندی به عنوان یک عنصر قوی در مجموعه بازاریابی به کار می رود. به گفته برخی از کارشناسان بازاریابی، دلیل موفقیت بسته بندی را در این حوزه ایجاد جذابیت محصول در هنگام فروش می دانند؛ عده ای دیگر از کارشناسان، معتقدند بسته بندی می تواند بیش از بیست درصد  فعالیت های بازاریابی را تشکیل داده و بازدهی بالایی در برگشت سرمایه داشته باشد.

کارتن فلفل دلمه ای را از اینجا ببینید.

بر خلاف بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی که شما با آنها فریاد می زنید تا توجه مشتری را جلب کنید و در واقع می توان آن را بازاریابی مستقیم خواند، بسته بندی نوآورانه را می توان در گروهی از فعالیت های بازاریابی قرار داد که با ارسال سیگنال هایی به سمت مشتری و مصرف کننده، تأثیری فوق العاده بر نوع تصمیم گیری وی از خود بر جای گذاشته و به طور غیرمستقیم به فرآیند خرید منجر می گردد. به بیان دیگر می توان از بسته بندی به عنوان «فروش نهایی» نام برد، به این علت که بر اساس نظر کارشناسان در هنگام خرید، احساسات نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری ایفا می کند؛ بنابراین نمی توان این موضوع را امری اتفاقی دانست که برندهایی همچون نایک، اپل و کوکاکولا با بالاترین میزان ارزش افزوده به طور مداوم سرمایه گذاری های سنگینی بر روی بسته بندی محصولات خود می کنند.

سالانه درصد زیادی از محصولات جدید شکست می خورند؛ دلیل آن ساده است: اکثر مشتریان وقت و انرژی کافی برای برآود مزایا و معایب محصولات را در سبد خریدشان ندارند، بنابراین از میانبرهایی برای تصمیم گیری هایشان استفاده می کنند؛ یکی از مهم ترین این میانبرها، بسته بندی محصولات است.

به طور مثال، بیشتر مردم بدون آنکه نام سس گوجه فرنگی مهرام را بدانند، به دلیل شکل خاص ظرفش، آن را به نام سس خرسی شناخته و تنها راه تمایز آن از بقیه سس ها و انتخابش در خرید همین شکل بصری می باشد.

قدرت شگفت انگیز بسته بندی به این دلیل است که به مشتریان می گوید چرا محصول و نام تجاری شما از دیگران متفاوت است. اپل به خاطر شفافیت و سادگی برند و بسته بندی اش به راحتی قابل تشخیص بوده و نسبت به سایر رقبا در بازار جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. فقط تصور کنید که اگر آیفون بدون بسته بندی یا با یک بسته بندی نامناسب به بازار عرضه می شد، چه نگرش و واکنشی در انتظارش بود؟

 

نقش بسته بندی در بازاریابی و فروش محصول بسته بندی جذاب به ویژه برای کسب و کارها و نام های تجاری که در آغاز فعالیت یا دوران رشد خود به سر می برند، تأثیر مستقیمی برایجاد نگرش مثبت بازار، جلب نظر مشتریان و فروش دارد. برای کسب و کارهایی که به مرحله بلوغ و بالندگی رسیده اند، نیز بسته بندی می تواند امتیازی رقابتی ایجاد نموده و به افزایش فروش و بالا رفتن حاشیه سود منجر گردد.

نکته حائز اهمیت این است که ما باید از نگاه سنتی به این مقوله که بسته بندی هزینه ای اضافی بوده و صرفا در موارد ضرورت جهت حفظ کالا و با حداقل بودجه انجام شود، بپرهیزیم؛ چرا که در دنیای امروزه دیدگاه صاحبان کسب و کار، مشتریان و مصرف کنندگان، از نگاه صرف حفاظت از محصولات و خدمات توسط بسته بندی به خصوص کارتن بسته بندی تغییر کرده و از آن به عنوان ابزاری جهت بازاریابی، تبلیغات، نمایش قدرت کسب و کار، نشان دادن کیفیت متمایز و نوعی اهمیت دادن به مشتریان و ارزش گذاری یاد می گردد. از همین روست که می توان به جرأت گفت که بسته بندی ضعیف نه تنها تأثیر مثبتی بر کسب و کار نخواهد داشت، بلکه گاهی می تواند یکی از علل شکست آن گردد! پس مؤکدانه توصیه می کنیم که اگر به دنبال موفقیت در بازار پیچیده و پر از چالش امروز هستید، برای پروژه های بسته بندی اهمیت ویژه ای قائل شوید.

بسته بندی محصولات گلخانه ای  را از اینجا مشاهده نمایید.